Over mij

zondag 6 januari 2019

Het haarexperiment

Ik heb al jaren last van haar dat snel vet wordt. En hoe vaker ik het was, hoe sneller het er vies uitziet. Ik testte elke shampoo van de supermarkt maar ik was van niks echt tevreden. Dus schuimde ik het internet af naar tips. Bij annelyse.be vond ik de tip om je haar met aleppozeep te wassen en na te spoelen met azijnwater. 6 maanden later lijkt mijn haar na het wassen niet meer echt droog te geraken, het voelt vreemd aan en valt slecht. En het is na 1 dag vaak alweer vet. Dat werkt voor mij dus niet.

Experiment deel 2
Plastic vrij en met minder chemicaliën mijn haar wassen vind ik nog altijd wel een goed idee, dus ik ging op zoek naar een alternatief. Uiteindelijk kwam ik uit bij Jumping juniper van Lush. (Van het ander alternatief, een shampoobar van Lamazuna, vond ik in de buurt geen verkooppunten.)

Ik waste 2 dagen geleden voor het eerst mijn haar met mijn nieuwe shampoo. Ik moest even wennen aan het schuim, na de aleppozeep, en het is nog wat zoeken hoeveel ik nu precies moet gebruiken. Maar het ruikt lekker en natuurlijk en mijn haar droogt goed. Het is ook gemakkelijk in gebruik. Dag 2 zag mijn haar er ook fris uit. Dag 3 heb ik het maar in een staart gedaan, los was het geen zicht meer. Maar ik las dat het wel een tijdje duurt voor je hoofdhuid minder talg produceert. Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten