Over mij

woensdag 18 december 2019

Waarom online shoppen toch niet echt mijn ding is

De cadeautjestijd is hier volop bezig. Ik probeer eerder lokaal te kopen maar dit jaar lijk ik erin te slagen om altijd iets te kiezen dat hier in de buurt niet te koop is, of niet in de winkel aanwezig is. En dan komt het dus met de post of ga ik het pakje in de winkel ophalen. Maar dat loopt toch niet helemaal zoals het zou moeten. Ondanks dat ik heel de dag thuis was, kreeg ik 2 keer een mailtje dat mijn pakje elders geleverd werd omdat ik niet aanwezig was. Tot daar dus het voordeel van thuislevering, als ik nog een 30 minuten moet fietsen om aan mijn pakje te geraken. Ik onthoud voor een volgende keer dat ik beter een pakjesautomaat kies, dan durf ik tenminste terug naar de bakker ;-).  Wat ik eigenlijk nog het ergste vond is ontdekken dat mijn pakjes soms helemaal uit Duitsland kwamen, dat was echt niet de bedoeling, als ik dat had geweten dan had ik iets anders gekocht. Volgend jaar pak ik het dus anders aan. Misschien moet ik dan maar wat langer zoeken naar een goed cadeautje of iets anders kopen dan ik oorspronkelijk van plan was. Ik kocht, voor mezelf ook voor het eerst online iets van kleding, en jep: foute maat dus dat moet ook weer terug. Ik vrees dat online shoppen niet echt iets voor mij is. Zaterdag ga ik de laatste pakjes gewoon bij kleine winkeltjes halen, dan kan ik echt kiezen welke kleur ik wil i.p.v. te gokken en zo steun ik een hoop gedreven ondernemers die met heel veel passie hun vak doen. En dat voelt eigenlijk wel beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten