Over mij

zondag 14 juni 2020

Leven in tijden van corona (7)

Dat we de lockdown langzaamaan loslaten is goed te zien in het straatbeeld. Hier zitten al volop mensen op het terras, de lichten branden weer in de winkels en ik zie weer kinderen op straat passeren op de fiets. Al zijn we nog ver van normaal, buiten komen waar andere mensen zijn geeft me stress, winkels, restaurant,... of met mensen afspreken is hier nog altijd niet aan de orde dus ons leven ziet er nog niet heel anders uit.

Tijd dus om weer iets te schrijven over de fijne dingen:
- Deze week sprong ik al twee keer op de fiets voor een wat langere fietstocht. Een kleine impressie van natuurschoon vind je hieronder, ik kwam ook nog een konijn tegen en zelfs een fazant! Dat had ik nog nooit in het echt gezien.





- Eindelijk valt er toch terug wat regen! 
- Ik hoorde in De grote vriendelijke podcast een interviewmet Charlotte Dematons over haar nieuwe boek Alfabet. Wat een madame en wat een fascinerend boek. Nu we het in huis hebben, ben ik er alleen nog enthousiaster over. Ik heb nog lang niet alles gevonden, dus dat belooft nog heel wat uurtjes leespret met kleine mus. 

De mindere kanten van de lockdown
- Ik geraak niet meer in een leesflow. Mijn stapel niet uitgelezen boeken groeit want alles wat een beetje meer concentratie vraagt, doet me afhaken. Corona doet wat met een mens, voorlopig dus geen te zware kost voor mij. Al ben ik wel begonnen in Jane Eyre, maar ik lees heb in stukjes, erg vrolijk gaat hter voorlopig niet aan toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten