Over mij

zaterdag 26 december 2020

Cadeautjesjacht

De traditionele feestjes met veel te veel eten, gezelschapspelletjes en tijd voor elkaar terwijl de kinderen boven het kot op stelten zetten, dat zit er dit jaar niet in. Maar we hebben ons voorgenomen om het met zijn drieën te vieren, kerst en nieuwjaar. Het zal hier dus toch niet ontbreken aan hapjes en lekkers. Maar het is niet omdat we het niet nu met iedereen kunnen vieren dat er geen cadeautjes gekocht worden. Dus de jacht is geopend!

Wat ik graag onder de boom wil vinden
Ik weet alvast al wat ik ga vragen voor onder de kerstboom: een deftige vulpen. Met de cursus 30 days of morning pages maakt dat ik terug veel meer schrijf en eigenlijk vind ik een vulpen daar wel fijn voor. Mijn huidige lekt erg dus vraag ik me een mooi exemplaar, dat hopelijk met mij oud kan worden :-)




Cadeautjes voor mijn liefsten
Spelletjes, dat doen we hier in huis allemaal graag. Dus dit jaar liggen er weer een paar onder de kerstboom. Kleine mus krijgt onderstaand spel. We leenden dit al eens in de bib, en het beviel haar toen wel. Het is ook een spel dat we nog jaren kunnen spelen waardoor de speldynamiek voor ons als volwassenen ook wat leuker is.
Mijn lief zocht zijn cadeautjes zelf en koos voor Splendor (ok, ook omdat ik dat spel leuk vind want dat kan ik hier nog winnen ;-).

En er komt ook nog een onbekend maar heel populair topspel van onder de boom vandaan: Everdell. Ik dacht dat ik de enige was die voor schattigheid zwichtte maar dit wordt toch echt het meest cute spel in de kast:




En bij deze zullen we in de vakantie wat kasten moeten herorganiseren zodat die nieuwe aanwinsten er ook in passen.

Jongste metekind
Voor mijn jongste metekind vond ik mijn inspiratie bij de podcast van stripwinkel Mekanik strip. Vroeger ging ik daar regelmatig naartoe voor cadeautjes, nu woon ik te ver maar luister ik er met veel plezier naar, op zoek naar ideetjes. Deze maand deden ze een special rond strips voor kinderen, wat natuurlijk goed getimed is want ik ben natuurlijk op zoek naar inspiratie. Zo ontdekte ik nu de reeks De muziekdoos. Een meisje erft de muziekdoos van haar overleden mama. Op een dag ontdekt ze een klein meisje in de muziekdoos, die haar om hulp vraagt. Ze kruipt in de muziekdoos en komt in het wonderlijke maar gevaarlijke Pandoria, waar ze allerlei avonturen beleeft. Mooi getekend, spannend,...

Alvast eentje voor later
In april verjaart ons neefje. In de podcast van mekanik vond ik ook voor hem het perfecte cadeautje: een strip over een jongetje dat naar een toverschool gaat en daar wezens moet tevoorschijn toveren. Maar helaas ontbreekt het talent, hij geraakt niet verder dan een kakje dat naar aardbeien ruikt. Gelukkig vallen daar heel wat avonturen mee te beleven. Update: ik las de strips met kleine mus. Ik heb behoorlijk gelachen maar ik weet nog niet of ik ze wel aan mijn zus durf geven: pipistool, als superkrachten mensen dikke botsten geven,... Ik ga me nog even bezinnen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten