Over mij

zaterdag 9 maart 2019

Podcastliefde

Sinds enkele maanden ben ik helemaal verslingerd aan podcasts. In het verleden startte ik met Serial maar dat wist me niet echt te bekoren. Maar dan blogde Lilith van tales from the crib iets over podcasts en dat triggerde mijn nieuwsgierigheid. En toen kwam Bob en sindsdien ben ik helemaal verkocht. Echt, voor wie het niet kent: Bob, een verhaal over de geheimzinnige jeugdliefde van een dementerende vrouw, is heel ontroerend, pakkend,....tranen met tuiten heb ik hier zitten wenen. Zo mooi dat dat was. En sindsdien is een podcast mijn afwas- en kookkameraad.

Mijn favorieten:
even ter verduidelijking: ik ben nogal een nieuwsbeest ;-)
- Nooit meer slapen
Een nachtelijk praatprogramma van NPO over allerhande actuele onderwerpen, voornamelijk over cultuur. En ja, ik heb niks met Nederlands theater (want speelt niet in de buurt) maar literatuur, films, muziek,.... daar geraak ik hier natuurlijk we aan. En ik vind het ook gewoon fijn om mensen te horen vertellen over hun passies en drijfveren.

- De moord op Patrick
Een Nederlandse journaliste probeert te achterhalen hoe het komt dat de moord op een man genaamd Patrick een cold case is en waar er mogelijk fouten gemaakt werden in het onderzoek. Wanneer ze iets nieuws ontdekt, post ze een nieuwe aflevering.
- De brand in het landhuis
Was de brand in het vervallen landhuis een ongeval waar de landheer ongelukkigerwijs in overleed? Of was er toch meer aan de hand? Spannend!

Boekenliefde
Mits ik een veellezer ben, kunnen podcasts over boeken hier natuurlijk niet ontbreken.
- De bende van het boek
De bende van het boek is een leesclubje. Het is te zeggen: 2 vrouwen bespreken om de paar weken 1 of meer boeken die ze samen of apart lezen. Soms komt er een gast zijn/haar favorieten voorstellen. Goed voor mijn boekenlijstje :-)
- De grote vriendelijke podcast
Vorig jaar herontdekte ik het jeugdboek en ook voor kleine mus is het fijn om leestips te verzamelen. En ik vind het erg inspirerend dat ze elke keer ook een schrijver/illustrator/vertaler/... om te praten over inspiratie, boeken,.....


Verder ben ik eigenlijk ook wel fan van de podcast van De correspondent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten