Over mij

zaterdag 26 september 2020

Hallo herfst!

Eind september associeer ik met in de namiddag je jas en trui in je fietszakken proppen, t-shirts, nog even genieten van zon. Vandaag is het volop herfst: kilte, regen, wind en een jas. Ik moet er nog even aan wennen, dat de donkerte langer wordt, de natuur naar een winterslaap gaat en de sandalen weer de kast in mogen.

Dus welkom herfst en kleurrijke bossen. Binnenkort weer kastanjes rapen en ons warmen aan pompoensoep, filmmiddagen met popcorn en extra genieten van de streepjes zon. Ik ben ook benieuwd of de zaadjes die ik nog plantte uit zullen komen. Moestuinieren daar doe ik niet meer aan, maar mits onze kippen in de herfst minder lekkers vinden plantte ik zuring en veldsla. De veldsla is mogelijks al opgescharreld en opgegeten door voorgenoemde beesten, maar het is een experiment. Volgend jaar begin ik wat voeger aan de winterkost voor onze scharrelaars

Wat ik nog fijn vind aan de herfst is dat ik dan mijn warme wollekes weer aan mag trekken (ahahah warme truien :-) ), dat we de raamstickers terug boven kunnen halen zodat we tot januari vrolijke binnenramen hebben en wandelen door de afgevallen bladeren, daar kan ik ook wel van genieten.

De grijze dagen, vele te veel regen en stormen waar ik onrustig van word, die moet ik er helaas bij nemen, maar zo heeft elk seizoen zijn fijne en mindere kanten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten