Over mij

maandag 30 november 2020

Ophokplicht

Onze arme kippen kregen vorige week ook ophokplicht. Normaal mogen ze vrij rondlopen in de tuin, wat zeker in de maanden dat er niet veel groeit een zegen is voor die beestjes. Maar met de vogelgriep in het land (jep, voor iedereen een pandemie!) moeten ze dus afgeschermd zitten. We kochten een groot bomennet en spanden dat over hun ren, zodat ze toch nog genoeg ruimte hebben om te scharrelen. Maar nu ben ik natuurlijk bang dat die beesten zich stierlijk gaan vervelen en elkaar gaan pikken. Ik wilde eigenlijk een kippenschommel maken maar met het net gaat dat niet lukken want dan moet ik het touw door de gaten van het net steken en dat lijkt me geen goed idee. Dus sprong ik vorige week op de fiets voor groenvoer en een een piksteen (al vinden ze die precies niet interessant). En op initiatief van kukuluku.be vries ik restjes en rijst in, zodat ze die op kunnen pikken. De rijst valt hier dik in de smaak, de restjes groenten vinden ze voorlopig aar niks, dus daar ga ik nog wat mee experimenteren. En hopelijk is het snel over zodat ze weer gewoon kunnen vrij kunnen scharrelen want ik vind het zielig voor die beesten, die gewend zijn om een hele tuin te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten