Over mij

donderdag 26 november 2020

Minder tv, meer podcasts

Televisie kijken, dat is voor mij de enige bezigheid die me geen energie kost, dus de voorbije jaren keen ik belachelijk veel uren naar dat scherm. Maar ook dat begint wat te vervelen want veel deftigs is er niet te zien en ik heb voorlopig nog geen zin om geld uit te geven aan Netflix. En een dag schermstaren geeft weinig voldoening, dus probeer ik toch wat anders te doen af en toe. Dat mijn lief altijd in de living thuis werkt en ik bij telefoons dan zonder geluid kijk, zal er ook iets mee te maken hebben ;-) Maar dus: wat doe je dan wel, wat geen energie vraagt? Enter de podcast: wat is dat een geweldig medium! Je kan naar iets interessants luisteren én ondertussen iets nuttigs of leuks doen, gesprekken mogen vaak heel lang duren en je kiest naarmate je stemming. Hoe geweldig is dat? Afwassen vind ik ineens kwaliteitstijd. Alleen ik, de vuile vaat en een stem en ik ben ineens een gelukkige mens. Soms zit het geluk inderdaad in kleine dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten