Over mij

donderdag 1 oktober 2015

Wat is het hier stil....

Hé buitenmus, wordt daar nog genaaid? En hoe zit het met de moestuin? 

Over de moestuin kan ik kort zijn: het eerste jaar smulden vooral de slakken van onze groenten. Onze oogst bleef beperkt tot wat radijzen, wortelen en pompoenen. Vorig jaar was ik zwanger, en had ik al vrij snel een zere buik als ik bukte, dus lieten we de moestuin voor wat die was. En dit jaar...wel daar hebben we met een kleine meid in huis geen tijd voor. Gelukkig heeft het gras het perceeltje terug overgenomen.

En het naaien? Ook daar komt er niks meer van in huis. Ik maakte voor de geboorte een wikkelslaapzakje voor de baby in wording. Maar na de geboorte bleek ze met haar wasbare luierpoep niet in het het slaapzakje, dus dat verhuisde meteen naar de zolder. En ik maakte een berg wasbare doekjes voor de billen maar daarvoor moest alleen de rand omgezoomd worden. 

Maar er wordt hier wel gehaakt tegenwoordig: een dekentje voor ons dochtertje. Het gaat wel een pak trager dan gehoopt maar hier alvast een voorproefje: 


En voor mijn neefje haakte in een klein mutsje:



En ja, u las het goed: vorig jaar werd ik de overgelukkige mama van een lief klein meisje. Begin deze week werd ze 1 jaar. Wat gaat dat snel! Ze kruipt als geen ander, trekt zich aan alles op en wandelt enthousiast met stoelen, speelgoedbakken en haar loopwagentje ons huis rond. En ze tatert erop los. Ze zegt al een tijdje "dada" en "tut" en eergisteren zei ze voor het eerst "papa" tegen mijn lief. Ongelooflijk schattig! Jep, na een jaar ben ik alleen maar verliefder op die kleine meid van ons!

En wat nu met die blog? Wel, ik hoop stilaan toch weer wat vaker mijn naaimachine boven te kunnen halen want ideeën en stofjes genoeg! Wordt dus hopelijk snel vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten