Over mij

dinsdag 6 oktober 2020

Over mij: van A tot Z

Vandaag start de Blogboost Najaarschallenge. Dat leek me een goede motivator om hier terug wat vaker iets te schrijven. En mits het lang geleden is, start ik met een van A tot Z.

A
de eerste letter van mijn officiële naam
absurd
aanhankelijk

B
boekenworm
begeesterd
binnenmens
blote voeten
bevlogen
beeldentuinen

C
cultuurliefhebber
cynisch

D
dromer
denker

E
eerlijk
emotioneel
eco
eigenzinnig

F
fietsen
fantasie

G
gezelschapsspelen
genieter
gras tussen mijn tenen
geuren (niks zaligers dan de geur van mijn dochter, van bloemen, een proper huis,...)

H
hoogsensitief
haken


intens


de eerste letter van de naam van mijn liefsten

K
krantenlezer
kampeerder
klein geluk (dat probeer ik meer te koesteren)
kippen
kaarsen in de donkere maanden
koukleum
kleurrijk

L
lezen, leesclub
loper (met wisselend enthousiasme)
lachen
luieren (liefst in de zon/zomerse schaduw)
liefhebbend

M
mama
MS
moe
musea
mama van een lieve dochter
minder materieel: hoe ouder ik word, hoe minder belang ik hecht aan spullen. Boeken haal ik in de bibliotheek, ik koop steeds minder kleren maar draag die wel tot ik er niet meer zonder schaamrood op de wangen mee buiten kan,....en hoe minder ik koop, hoe minder ik precies nodig heb

N
naaien
nadenken
nieuwsbeest


opvoeden met hart en ziel
ontdekken

P
patroontekenen
planten
piekeren
podcasts (luisteren)

Q
?

R
reizen
rustzoeker

S
schoonheid
sneeuw: het stille deken dat sneeuw over de wereld legt
stadsmens op den buiten
sjaal

T
taalpurist
te (met mate is hier nog een werkpuntje)
traag
tv (vraagt geen energie dus staat hier vaak op)

U
uitslaper
uitstapjes: niks leukers dan met zijn allen even onze neus buiten te steken voor een wandelingetje met zijn drieën of tijd maken voor een museumbezoekje

V
verwondering
visueel ingesteld
vroegbloeiers: niets zaliger dan de eerste bloemen hun kopje boven de grond zien steken

W
wandelaar
wegwee
woordenliefhebber
weetjesliefhebber

X

Y
yoga

Z
zomermens
zingen
zee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten