Over mij

woensdag 20 mei 2020

Leven in tijden van corona (4)

Voorlopig blijven we in onze bubbel.

Wat er fijn was laatste tijd:
- Kleine mus vond tijdens een wandeling een klein vriendje: een lieveheersbeestje. Die kreeg de rest van de wandeling een lift op haar handen. 
- De juf van kleine mus organiseert via videoconferentie schoolwerk, in kleine groepjes. Ik heb alle bewondering voor de noeste arbeid van haar juf en het is zalig om kleine mus eens bezig te zien in een schoolcontext. Vorige week hoorde ik haar tot in de tuin tateren en gieren van het lachen.
- We zetten op onze slaapkamer een tafeltje en een stoel zodat ook ik hier een plekje heb om me op iets te concentreren of me gewoon even in alle rust af te zonderen. Benieuwd of kleine mus mijn bureau inpalmt voor schoolwerk of spelen....
- Na veel twijfelen bestelde ik voor mij toch wat kleren online. Normaal riskeer ik het niet om voor mezelf iets te kopen dat ik nog niet paste maar ik waag het er een keertje op. In winkelstraten gaan aanschuiven lijkt me in deze tijden geen wijze beslissing.
- Het geluk zit soms is kleine dingen, zoals terug in je jeansbroek passen :-)

Helaas zijn sommige dingen wat minder:
- Ontdekken dat vermoeidheid mij een boos mens maakt vond ik niet zo leuk.
- Woensdag is hier al 2 weken autodag. Vreemd dat er af en toe toch nog iets in de agenda belandt dat niet meer kan wachten. 
- Vakantie, zit dat er deze zomer in? Niemand die het weet. Langs de ene kant lijkt het me wel ok om een keertje thuis te blijven, langs de andere kant heb ik wel zin om te dromen van plekken om naartoe te gaan. Voorlopig houd ik het bij een lijstje bij elkaar dromen van dag- en weekendtripjes voor wanneer dit allemaal gepasseerd is.
- De frequentie van de leesclub wordt verminderd, naar 3 boeken per jaar. Ik vind het erg jammer maar toch fijn dat we er niet volledig mee ophouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten