Over mij

vrijdag 29 mei 2020

Leven in tijden van corona (5)

Het leven kabbelt hier rustig voort. Meneer mus werkt thuis en kleine mus mag nog niet naar school maar heeft wel taken en gaat live met haar juf. Dus de dagen vullen zich met spelen, wandelen, lezen, schipperen tussen werk, een kleuter animeren, het huishouden,...

Ook deze weken brachten weer kleine gelukjes:
- Altijd samen thuis zijn doet ons als gezin eigenlijk wel goed. Nu er niet naar school gegaan wordt en ik meer bij kleine mus ben, is er een nieuw ritme en een zekere rust gekomen in ons huishouden.
- Kleine mus wilde eens graag kamperen in de tuin. Hemelvaart bracht hitte dus ploften we een klein tentje in de tuin. Mijn lief bleef bij haar slapen. Ze lag belachelijk laat in bed want het was super spannend voor haar. Zaterdagavond kroop ik mee in de tent voor een korte nacht. Het voelde echt als vakantie. Dolle pret dus en zeker voor herhaling vatbaar!
- Ook deze week deden we een nieuwe wandeling. Het eerste deel was te veel grote baan, eens tussen de velden was het een mooie tocht. Ik ontdekte dat ik vijvers en poelen heel ontspannend vind. Kikkers zoeken, kijken of er andere beestjes zitten bloemen bewonderen,... 
- Kleine mus en ik begonnen aan een shortje voor haar. Het patroon is geknipt, kleine mus streek de stof en hielp al mee met stikken. Ik ben halfweg, gok ik.
- klaprozen zien tijdens mijn wekelijks loopje


- We kregen net het fantastische nieuws dat kleine mus, ondanks het feit dat ik risicopatiƫnt ben, gewoon weer naar school mag. Wat zal het haar deugd doen om gewoon weer te kunnen ravotten met haar klasgenootjes :-)
- Met kleine mus gek doen op de trampoline en spelletjes spelen in de tent :-)

Maar niet alles ging even vlot:
- Deze week brengt jammer genoeg ook al dagen stekende hoofdpijn en misselijkheid.
- Wanneer gaat het nog eens regenen? Het gele gras in de tuin verontrust me toch, zo vroeg al op het jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten