Over mij

dinsdag 18 mei 2021

Maai mei toch maar wel

Knack doet dit jaar een campagne, Maai mei niet. Het tijdschrift roept op om, in mei, je gazon niet af te rijden maar de bloemen de kans te geven om te bloeien. 'Goed plan!' dacht ik. Ik wil de bijen, vlinders,... alle kans geven. Maar ik ging vorig najaar al voor bijna niet maaien want het gras had heel hard afgezien van de hitte want ik sproei niet in de zomer. En we moeten daar eerlijk in zijn, het ging er hier echt over. Ik heb het daarnet even gecontroleerd voor u, op sommige plekken was het gras meer dan kniehoog, en dat voor een tuin van een rijhuis. Die planten hebben met de regen een groeispurt ingezet, dus ik kan het daar ook proberen te steken, maar het had te lang zijn gang mogen gaan. Het was te lang. Mits de voorspelde regen vandaag weg bleef, haalde ik de grasmachine van stal, zette hem in hoogste stand en vloog erin. Het voordeel van lang niet maaien? De bak zit nooit vol. Het nadeel? Ik zal binnenkort het opgedroogde gras van de gazon moeten halen. Maar nu kan ons pelouseke er weer even tegen en kunnen wij weer beter ravotten in de tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten