Over mij

zondag 30 mei 2021

Uitmesten

De zolder, hier is dat een vergaarbak van alles dat we nog dachten bij te willen houden en daar dan boven stof mag verzamelen. Ik woon hier nu 9 jaar, wat betekent dat die spullen daar dus ook al zo lang staan. En mijn lief woont hier al langer, dus ook zijn spullen staan daar vergeten te worden. Dus was het toch eens tijd om al die spullen te triĆ«ren. Wat je niet gemist hebt, heb je meestal niet meer nodig. En die dubbele huisraad, die is ondertussen ook te stoffig of oud geworden om nog bij te houden. Dus mestte ik de laatste dagen een hoop dozen uit. Het meeste mocht gewoon naar het containerpark want ook plastiek,... vergaat na een aantal jaren. Of we kregen het derdehands en dat kan echt niet nog een rondje mee. Een paar spullen kunnen nog wel een tweede leven krijgen, zeker als ik eens aan de boekenkast begin. Die jeugdboeken die ik vandaag herontdekte, die mogen wel nog blijven. Ik las er al een paar met kleine mus, ze blijven leuk. Ik hoop wel van een deel van mijn boeken voor volwassenen afstand te kunnen doen, het voelt toch te hard als huisvulling. En ik ben niet echt een herlezer dus ze staan echt gewoon te verstoffen boven en daar heeft niemand wat aan.  Al merk ik dat ik dat gewoon moeilijk vind, ik heb nogal een sentimentele band met mijn boeken. Tussen alle spullen verzamelde ik wel al minstens 1 grote doos met herinneringen waar ik nog geen afstand van kan doen en dat vind ik dik ok. Binnen 10 jaar bekijk ik die dan wel nog eens, herinneringen ophalen al lang verloren tijden is altijd fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten