Over mij

maandag 24 mei 2021

Meer rust in huis

Mijn lief werkt ondertussen al meer dan een jaar thuis, in de woonkamer. En waar hij vroeger maar af en toe moest bellen, heeft hij nu heel veel meetings. Vroeger keek ik die uren dan zonder geluid tv, maar nu hij zoveel moet bespreken, vind ik dat wat lastig. Ik merkte dat ik daar heel moe werd van word want ik registreer die gesprekken toch. De laatste maanden zat ik daarom veel in de keuken maar de zetel is toch fijner. Daarnaast luister ik ook graag naar podcasts en met de zomer in aantocht wil ik dat ook buiten kunnen doen, zonder de buren te storen. Dus besloot ik om op zoek te gaan naar een hoofdtelefoon. Hij moet werken op bluetooth maar ook met een draad zodat ik die ook aan de versterker van de tv kan aansluiten. Ik keek wel even hoe ik dat ook via Bluetooth kon doen maar het leek me te veel gedoe, mits het geluid synchroon moet zijn en in de winkel waren ze er niet van overtuigd dat dat ook effectief zou werken. En ik wilde er ook niet te veel geld aan uitgeven. Al snel wees mijn lief me erop dat noise cancelling toch wel interessant zou zijn, dan hoorde ik hem nog minder praten en krijg ik minder input, wat voor een hoogsensitieve mens met een ziekte waardoor je minder prikkels kan verwerken wel goed zou zijn. Dus begaf ik me in die gigantische poel van informatie, het internet genaamd. En daar kan een mens behoorlijk verloren lopen. Dus trok ik na een tijdje maar naar de winkel, met mijn weloverwogen keuze. Maar wat zat dat ding vreselijk! Dus opnieuw zoeken en afwegen en elders gaan kijken. Met corona mag je bijna nergens passen maar de medewerker daar vertelde me al snel dat het model dat ik op het oog had helemaal niet geschikt was voor wat ik ermee wilde doen. Bon, op zoek dan maar naar de hoofdtelefoon die ze me daar aanraadden. Maar die zat dan weer slecht, te veel druk op mijn hoofd en dat zie ik me niet veel dragen. Uiteindelijk vond ik er toch een, met noise cancelling, iets boven mijn budget maar wel ok en hij zat ook nog goed. Ik ben benieuwd, hij arriveert hier morgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten